Od połowy roku mieszkańcy Zamościa będą mogli skorzystać z dwóch nowych przystanków kolejowych: Zamość Starówka i Zamość Wschód. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewni lepszy standard obsługi podróżnych oraz zwiększy rolę kolei w regionie.
Nowe przystanki w Zamościu powstają na trasie biegnącej z Lublina przez Rejowiec
do Hrubieszowa. Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmują budowę dwóch nowych peronów o długości 100 m. Zapewnią one sprawną obsługę pasażerów – każdy z nich będzie miał nową nawierzchnię, wysokość – 55 cm, wiatę, oświetlenie i tablice informacyjne. Planowany jest także monitoring.
Przystanek przy ul. Peowiaków – Zamość Starówka – jest już niemal gotowy. Wykonawca pracujący na zlecenie PLK ułożył płyty i nawierzchnię peronu. Pojawiły się już nowe latarnie.
W najbliższym czasie zostanie także zamontowana wiata. Natomiast na przystanku przy ul. Zamoyskiego – Zamość Wschód – wykonawca kończy układanie kostki oraz montaż oświetlenia.
Inwestycji towarzyszą prace prowadzone przez samorząd – budowa dojścia do peronów, modernizacja przystanku autobusowego przy ul. Peowiaków oraz zagospodarowanie terenów bezpośrednio przylegających do peronów.
Zamość jest kolejnym miastem, które dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zyskuje lepszy dostęp do kolei. Nowe przystanki pozwolą na wygodniejszą podróż do Lublina. Pociągi regionalne dojadą do wschodniej części miasta, zatrzymując się na przystanku oddalonym tylko o kilkaset metrów od Starego Miasta. Wliczając dotychczas działającą stację kolejową w Zamościu, pociągi zatrzymają się w trzech punktach miasta.
Koszt tej inwestycji to ponad 2 mln zł. Zadanie wykonywane przez PLK obejmuje również roboty torowe oraz przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym – informuje Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W 2014 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku nowe przystanki m.in.
w Opocznie, Dębicy, Łodzi, Wrocławiu i Warszawie. W tym roku powstaną także przystanki m.in. w Krakowie i Gdyni. Zapewnią one zdecydowanie lepszy dostęp mieszkańców dzielnic dużych miast do kolei aglomeracyjnej oraz uzupełnią miejskie systemy transportowe.