Dzisiejszy rynek, choć nadal napędzany wielowymiarową konkurencją, zapełniony jest produktami i usługami podobnymi do siebie. Klient ma do wyboru produkty i usługi najrozmaitszych firm, ale często może odnieść wrażenie, że pochodzą one z tego samego źródła. Dotyczy to także usług bankowych – oferty banków są bardzo zbliżone do siebie.
Przewagę na rynku zyskują więc te banki, które mają większy budżet na reklamę, szczególnie emitowaną w telewizji. Jednak coraz częściej o dobrej pozycji rynkowej, decyduje jakość obsługi Klienta. Banki, które stale monitorują poziom jakości obsługi Klienta, skutecznie eliminują swoje słabe strony, wykryte w wyniku monitoringu. Pozwala to na doskonalenie oferty produktowej, a przede wszystkim buduje trwałe relacje z Klientami. Obecnie jest to nieoceniony kapitał, pozwalający być przygotowanym lepiej od konkurencji, do zaspakajania potrzeb Klientów. Może więc okazać się, że to jakość obsługi Klienta, stanie się głównym orężem w konkurencyjnych potyczkach. Mając tego świadomość, niektóre banki wdrożyły specjalne procesy zarządzania jakością. W INVEST-BANKU wprowadzono pro kliencką usługę Podwyższonego Standardu Jakości. Jest ona proponowana szerokiej, choć wyselekcjonowanej grupie Klientów. Bank poszedł jeszcze dalej i postanowił poddać ją certyfikacji przez Polskie Centrum Certyfikacji. Ostatecznie INVEST-BANK jako pierwszy bank w Polsce został oceniony jako spełniający wymagania zawarte w normach ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 oraz PN-N-18001:2004 w zakresie Zarządzania relacjami z Klientami; usługi Podwyższonego Standardu Jakości oraz zarządzania skargami. Klientom pozostaje kibicować bankom, które poprzez udoskonalanie jakości obsługi, mogą doskonalić ofertę, ale także “zbliżać” się do klienta. Jest szansa, by wszystko wróciło do źródłowej maksymy: Klient nasz Pan.
Źródło: INVEST-BANK SA Oddział Zamość
ul. Partyzantów 29
22-400 Zamość
tel. 84 62-708-29