W ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej – wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Internet jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm.
Najczęściej wyszukiwane są informacje o firmach z branż gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej. Aż 65 proc. respondentów, przyznało, że w ciągu ostatniego roku korzystało z Internetu w celu sprawdzenia danych i opinii na temat przedsiębiorstw z tych sektorów. Polacy w zasobach internetowych szukają również informacji o firmach związanych z usługami finansowymi. Ponad połowa respondentów (55 proc.) za pośrednictwem Internetu przeglądała oferty banków, firm ubezpieczeniowych, otwartych funduszy emerytalnych oraz towarzystw funduszy inwestycyjnych. Niewiele mniej badanych, bo niemal 54 proc., z Internetu korzystało szukając informacji o sklepach i hurtowniach.
Dla 34 proc. respondentów, głównie mężczyzn, Internet stanowi źródło informacji o firmach telekomunikacyjnych. Niewiele mniej osób, bo 32 proc., w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem Internetu sprawdzało oferty firm transportowych. Według badania, takie informacje interesują głównie osoby między 18 a 34 rokiem życia.
„Jak pokazuje badanie, Polacy szczególnie często poszukują informacji o wiarygodności firm z szeroko pojętego sektora usług. Liczne uczestnictwo tych właśnie przedsiębiorstw w programie Rzetelnej Firmy jest dowodem na to, że są one świadome jak bardzo informowanie o swojej wiarygodności płatniczej działa na ich korzyść. Zwłaszcza za pośrednictwem Internetu, bo właśnie tam konsumenci szukają informacji.” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Branże najczęściej wyszukiwane przez polskich konsumentów (patrz obok zdjęcia)
Źródło: „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych”
Badanie Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy
Z badania „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” wynika, że w ciągu ostatniego roku:
• 65 proc. Polaków szukało w Internecie informacji o branży turystycznej, gastronomicznej
i hotelarskiej;
• Tylko 4 proc. badanych w ciągu ostatniego roku nie szukało w Internecie żadnych informacji na temat firm.
Badanie „Konsumenci o jakości firmowych stron internetowych” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.
O Rzetelnej Firmie
Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów.