niedziela , 24 listopada 2024
Home / Turystyka / Cebularz smakiem regionu

Cebularz smakiem regionu

cebularze_01Telewizja regionalna i ogólnopolska, city lighty w centrach dużych miast, kilka sieci regionalnych serwisów internetowych, regionalne rozgłośnie radiowe – takie media były podstawą kampanii Smaki Lubelszczyzny. Kampania, zrealizowana w okresie od 1 do 14 grudnia, objęła osiem dużych aglomeracji: Warszawę, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Trójmiasto i Lublin.

– Podstawowym założeniem było zakomunikowanie mieszkańcom tych ośrodków, że nasz region ma wiele atutów, w tym kuchnię opartą na bogatej tradycji i naturalnych produktach z ekologicznych gospodarstw rolnych. Mieszkańcy wybranych aglomeracji przyjeżdżają już do regionu lubelskiego, ale liczymy, że będą częściej wybierać się do nas na wypoczynek, a mając dobre skojarzenia z lubelskim smakiem będą wybierać w sklepie produkty z naszego województwa – mówi wicemarszałek Krzysztof Grabczuk, który 20 grudnia podsumował kampanię Smaki Lubelszczyzny. Konferencja prasowa odbyła się w Centrum Promocji Województwa Lubelskiego.

Marszałek Grabczuk podkreślił, że grudniowy termin nie był przypadkowy, bo czas przedświątecznych zakupów, w tym potraw i artykułów spożywczych jest bardzo dobrym okresem na promowanie takich produktów.

Tomasz Zalewski, jeden z realizatorów kampanii, podsumował wyniki, podając liczbę ok. 14 mln kontaktów z reklamowym przekazem Smaki Lubelszczyzny. Są to dane szacunkowe, oparte na informacji z mediów uczestniczących z kampanii, natomiast dokładne liczby, wraz z analizą odbioru i zrozumienia reklamowego przesłania, przyniesie badanie, prowadzone obecnie przez zewnętrzną firmę badawczą.

W konkursie towarzyszącym kampanii, prowadzonym przez regionalne dzienniki i rozgłośnie radiowe, czytelnicy i radiosłuchacze przesyłali odpowiedzi na pytanie: „Z czym kojarzą Ci się lubelskie smaki?”.

Na konkurs napłynęło ok. 150 odpowiedzi, najwięcej z: Poznania, Trójmiasta, Krakowa, Wrocławia, Łodzi, Warszawy. Najczęściej w odpowiedziach pojawiają się: cebularz (główny element kampanii, otrzymał ponad 30% głosów), gryczak (nazywany przez głosujących także: pierogiem, pirogiem, gryczokiem, krupniakiem, kaszakiem; ok. 27%) oraz pierogi (z kaszą gryczaną, twarogiem i miętą, ale także z kaszą jaglaną, ruskie, z owocami; ok. 23%).

Z gotowych produktów, najczęściej kojarzonych z regionem, uczestnicy konkursu wymieniali: miody (malinowy, gryczany, rzepakowy), miody pitne, oleje (rzepakowy, lniany), piwo, nalewki (żurawinówkę, malinóweczkę, miodową, z mniszka lekarskiego).

Co ciekawe, lubelski smak kojarzy się wielu osobom ze smakiem dzieciństwa, domem rodzinnym, wakacjami u dziadków na wsi, ewentualnie z czasem studiów w Lublinie.

50 autorów najciekawszych skojarzeń otrzymało w nagrodę miły gwiazdkowy upominek – kosz ze słodkimi produktami z naszego regionu.

W ramach kampanii ukazała się także specjalna, bogato ilustrowana publikacja: „Smaki Lubelszczyzny. Przewodnik. Historia. Kultura. Kuchnia”, opracowana przez smakosza, dziennikarza i popularyzatora regionalnej kuchni Waldemara Sulisza. Wydawnictwo będzie dostępne w najbliższych dniach w Centrum Promocji Województwa Lubelskiego.

Kampania Smaki Lubelszczyzny jest współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu Województwa Lubelskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WL na lata 2006-2013 (koszt 992 tys., w tym 85% EFRR, 15% WL). Wykonawcami kampanii, na zlecenie Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, jest warszawsko-lubelskie konsorcjum firm: Outdoornet, Don Brando i Vena Art.

Fotogaleria{vsig}2011/grudzien_2011/cebularz{/vsig}

Sprawdź również

Jak kupić bilet lotniczy?

Bilety lotnicze to niepowtarzalna okazja, by w szybki sposób dotrzeć do interesującego nas miejsca na …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close