W środę 23 maja o godz. 10:00 w Sali Sejmikowej Urzędu Miasta Krasnystaw odbyła się XV Sesja Rady Miasta Krasnystaw. Jej najważniejszym elementem było przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Krasnystaw za 2011 rok oraz jednogłośne udzielenie absolutorium Burmistrzowi Krasnegostawu Andrzejowi Jakubcowi.
– Budżet zrealizowano prawidłowo. Jego prawidłowe wykonanie wiąże się z dobrą realizacją zadań i obowiązków przez wszystkie miejskie jednostki i spółki. W Krasnymstawie przybywa majątku, co dobrze wróży na przyszłość i świadczy o dużej zdolności rozwojowej i inwestycyjnej miasta. Warto podkreślić, że duży wkład w konstrukcję budżetu i jego wykonanie mieli również Radni Rady Miasta. Tak dobre wyniki finansowe to wspólny sukces wielu osób, które sumiennie wykonywały swoją pracę i mądrze gospodarowały publicznymi pieniędzmi. – mówi Burmistrz Krasnegostawu Andrzej Jakubiec
Zarówno Regionalna Izba Obrachunkowa, jak i Komisja Rewizyjna Rady Miasta Krasnystaw pozytywnie oceniły sprawozdanie z wykonania budżetu za 2011 rok. W ubiegłorocznym budżecie miasta wydatki bieżące są dużo niższe niż dochody bieżące. Prawie 21% wszystkich wydatków w 2011 roku to wydatki na inwestycje, a około 1 miliona złotych wydano na remonty. Burmistrz podkreślił, że tzw. nadwyżka operacyjna, czyli różnica pomiędzy dochodami bieżącymi, a wydatkami bieżącymi wyniosła prawie 5 milionów zł, co przy ok. 50 milionowym budżecie miasta jest bardzo dobrym współczynnikiem. Tak dobry wynik ma znaczący wpływ na rozwój miasta w przyszłości.
Rok 2011 był kolejnym rokiem, w którym realizowano proinwestycyjne zadania przyjęte w Strategii Rozwoju Miasta Krasnystaw a dla zabezpieczenia źródeł ich finansowania, oprócz uzyskanych dochodów własnych, kontynuowano intensywne starania o pozyskanie do budżetu dodatkowych środków, które pozwolą na realizację zadań Miasta także w latach następnych.