W dniu 11 czerwca 2012 r. ukazało się Zarządzenie Nr 111/2012 Prezydenta Miasta Zamość w sprawie zasad załatwiania spraw w Urzędzie Miasta Zamość przez osoby niepełnosprawne.Zgodnie z zasadami przyjętymi na podstawie ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (ustawa z 19 sierpnia 2011 r.) osoby uprawnione mogą komunikować się z Urzędem Miasta Zamość za pomocą:
1.Poczty elektronicznej i faksu: boi@zamosc.um.gov.pl, faks 84 53 00 338.
2.Wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika.
3.Osoby przybranej w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się. W przypadku korzystania z pomocy osoby przybranej nie można wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo – migowego) lub SKOGN (sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych).
4. Dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN jest bezpłatny.
Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się. Chęć skorzystania z wybranej formy komunikacji (w zakresie usług tłumacza) należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed terminem spotkania, z wyjątkiem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Zamość osobiście, przez pocztę elektroniczną lub faks.
Osoby uprawnione niepełnosprawne ruchowo mogą załatwić sprawy urzędowe w Biurze Obsługi Interesanta – Rynek Wielki 13 (parter ratusza).
Treść Zarządzenia Nr 111/2012 Prezydenta Miasta Zamość dostępna jest na stronie http://www.zamosc.pl/zamosc.php?get=news,1186,0