sobota , 23 listopada 2024
Home / Blisko nas / “Pięlęgnujemy Ekozwyczaje” – podsumowanie akcji

“Pięlęgnujemy Ekozwyczaje” – podsumowanie akcji

Zamo1_2Prawie 30 tysięcy uczestników, 42 tony zebranego szkła oraz 37 tysięcy rozdanych roślin to wynik ekologicznej akcji zorganizowanej w ostatni weekend w wybranych placówkach sieci sklepów Biedronka wspólnie z Carlsberg Polska. W samym Zamościu udało się pozyskać 1400 kg szkła.

 

Szklane opakowania, takie jak butelki czy słoiki, zbierane były 22 i 23 czerwca na parkingach sklepów – w specjalnie oznakowanych namiotach – znajdujących się w 20 miastach Polski, tj. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Tarnowie, Zamościu, Lubinie, Szczecinie, Słupsku, Katowicach, Oświęcimiu, Lublinie, Płocku, Łodzi, Sieradzu, Włocławku, Legionowie, Gdańsku, Toruniu i Bydgoszczy. Wśród kilku tysięcy uczestników akcji „Pielęgnujemy EkoZwyczaje” przeprowadzana została EKOAnkieta na temat zachowań i potrzeb klientów, szczególnie w kontekście segregacji zużytych opakowań.

 

Opracowaniem wyników badań zajmie się Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. – To już kolejna akcja ekologiczna zakończona sukcesem, która dowodzi, że nasi klienci w odpowiedzialny sposób traktują kwestię segregacji odpadów i recyklingu. Wierzymy, że robią to codziennie, a nie tylko przy okazji doraźnych zbiórek. Jeszcze w tym roku zamierzamy przeprowadzić następne tego typu działania – zapowiada Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska.

 – Cieszymy się, że tegoroczna akcja przyciągnęła tak dużą liczbę uczestników. Od kilku lat prowadzimy działania edukacyjne, mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej wśród konsumentów na temat segregacji odpadów i recyklingu. Model selektywnej zbiórki odpadów stosowany powszechnie w wielu innych krajach Europy, w Polsce nadal nie jest popularny, na co ma wpływ wiele czynników. Wierzymy, że ta akcja uwrażliwi kolejne grono konsumentów na sprawy ekologii i tym samym przyczyni się do zwiększenia wtórnego wykorzystania szkła w Polsce – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

 – Cieszę się, że Rekopol Organizacja Odzysku S.A tradycyjnie już przyłączyła się do akcji , która pozwala nam jeszcze efektywniej edukować społeczeństwo w zakresie selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Uczestnicząc w zbiórce opakowań szklanych, wielu z nas uświadamia sobie, jak wiele ich produkuje każdego dnia i że niestety, często nie trafiają one tam, gdzie powinny. Pamiętajmy – każdy słoik i butelka mogą zostać poddane recyklingowi i mieć nowe życie – mówi Michał Mikołajczyk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Organizacji Odzysku Rekopol.

Akcja miała na celu zwiększanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów, szczególnie w kontekście segregacji opakowań szklanych.

Sprawdź również

mammografia zamosc

Czy urodziłaś się w latach 1951-1970? Zbadaj się i zyskaj spokój! Zachęć do badania bliskie osoby w podobnym wieku.

Wraz z nastaniem 2020 roku LUX MED kontynuuje akcję bezpłatnych badań mammograficznych dla Pań w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close