Prawie 30 tysięcy uczestników, 42 tony zebranego szkła oraz 37 tysięcy rozdanych roślin to wynik ekologicznej akcji zorganizowanej w ostatni weekend w wybranych placówkach sieci sklepów Biedronka wspólnie z Carlsberg Polska. W samym Zamościu udało się pozyskać 1400 kg szkła.
Szklane opakowania, takie jak butelki czy słoiki, zbierane były 22 i 23 czerwca na parkingach sklepów – w specjalnie oznakowanych namiotach – znajdujących się w 20 miastach Polski, tj. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Tarnowie, Zamościu, Lubinie, Szczecinie, Słupsku, Katowicach, Oświęcimiu, Lublinie, Płocku, Łodzi, Sieradzu, Włocławku, Legionowie, Gdańsku, Toruniu i Bydgoszczy. Wśród kilku tysięcy uczestników akcji „Pielęgnujemy EkoZwyczaje” przeprowadzana została EKOAnkieta na temat zachowań i potrzeb klientów, szczególnie w kontekście segregacji zużytych opakowań.
Opracowaniem wyników badań zajmie się Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. – To już kolejna akcja ekologiczna zakończona sukcesem, która dowodzi, że nasi klienci w odpowiedzialny sposób traktują kwestię segregacji odpadów i recyklingu. Wierzymy, że robią to codziennie, a nie tylko przy okazji doraźnych zbiórek. Jeszcze w tym roku zamierzamy przeprowadzić następne tego typu działania – zapowiada Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska.
– Cieszymy się, że tegoroczna akcja przyciągnęła tak dużą liczbę uczestników. Od kilku lat prowadzimy działania edukacyjne, mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej wśród konsumentów na temat segregacji odpadów i recyklingu. Model selektywnej zbiórki odpadów stosowany powszechnie w wielu innych krajach Europy, w Polsce nadal nie jest popularny, na co ma wpływ wiele czynników. Wierzymy, że ta akcja uwrażliwi kolejne grono konsumentów na sprawy ekologii i tym samym przyczyni się do zwiększenia wtórnego wykorzystania szkła w Polsce – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
– Cieszę się, że Rekopol Organizacja Odzysku S.A tradycyjnie już przyłączyła się do akcji , która pozwala nam jeszcze efektywniej edukować społeczeństwo w zakresie selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Uczestnicząc w zbiórce opakowań szklanych, wielu z nas uświadamia sobie, jak wiele ich produkuje każdego dnia i że niestety, często nie trafiają one tam, gdzie powinny. Pamiętajmy – każdy słoik i butelka mogą zostać poddane recyklingowi i mieć nowe życie – mówi Michał Mikołajczyk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Organizacji Odzysku Rekopol.
Akcja miała na celu zwiększanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów, szczególnie w kontekście segregacji opakowań szklanych.