czwartek , 21 listopada 2024
Home / Edukacja / Przebieg i efekty analiz programów praktyk pedagogicznych

Przebieg i efekty analiz programów praktyk pedagogicznych

seminarpwsz26 lutego br. w Hotelu „Artis” w Zamościu odbyło się pierwsze seminarium pt. Przebieg i efekty analiz programów praktyk pedagogicznych i badań kwestionariuszowych. Seminarium otworzył JM Rektor PWSZ im. Szymona Szymonowica w Zamościu prof. dr hab. Waldemar Martyn. Profesor Martyn podziękował wszystkim za przybycie. Następnie gości powitał Prezydent Miasta Zamość Marcin Zamoyski. Pierwszym prelegentem był mgr Piotr Toczek, omawiający Cele i założenia projektu „Praktyki pedagogiczne drogą do innowacyjnego szkolnictwa”.  Ponadto wykłady wygłosiły dr Dorota Pankowska (Rola praktyki pedagogicznej w przygotowaniu zawodowym nauczycieli) oraz dr Małgorzata Samujło (Cele i założenia badań realizowanych w ramach zadania: Analiza programów praktyk pedagogicznych oraz potrzeb studentów i nauczycieli, a także Praktyki pedagogiczne: doświadczenia i oczekiwania studentów oraz nauczycieli w świetle badań ankietowych). Doktor Jacek Bogucki poruszył zagadnienie Metodologicznych aspektów badań ankietowych, natomiast dr Izabella Łukasik zapoznała zgromadzonych z tematem Współdziałania podmiotów edukacyjnych w kontekście praktyk nauczycielskich.

Podsumowaniem seminarium była godzinna dyskusja, mająca na celu wyciągnięcie wniosków z analiz wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród 500 studentów specjalności nauczycielskiej oraz 100 nauczycieli pełniących rolę opiekunów w szkołach.

Badani studiowali na następujących uczelniach:

– Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie;

– Politechnika Lubelska;

– Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu;

– Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie

Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej;

– Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu;

– Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie;

– Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;

– Uniwersytet Warszawski;

– Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile.

Innowacyjny program praktyk dla studentów specjalności nauczycielskiej PWSZ Zamość powstanie w oparciu o wnioski płynące z analizy desk-research zawarte w raportach. Badanie kwestionariuszowe oraz karty wspomagające pozwoliły na analizę jakości i efektywności dotychczasowych programów, która również będzie podstawą opracowywania nowego programu praktyk pedagogicznych.

Seminarium zrealizowano w ramach projektu PO KL Praktyki pedagogiczne drogą do innowacyjnego szkolnictwa współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Partnerami Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Szymona Szymonowica w realizacji projektu są Urząd Miasta Zamość oraz Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych w Łodzi.

MJ

Sprawdź również

Letnie warsztaty bronioznawcze dla dzieci i młodzieży

Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał zaprasza dzieci i młodzież do udziału w letnich warsztatach bronioznawczych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close