piątek , 22 listopada 2024
Home / Wiadomości / Co dalej ze szkołami?

Co dalej ze szkołami?

676205_36513730Władze Gminy Zwierzyniec chcą usprawnić zarządzanie placówkami oświatowymi i zracjonalizować koszty ich utrzymania. Podczas sesji w czwartek 17 lutego Rada Miejska zaakceptowała propozycję utworzenia Zespołu Szkół, który będą tworzyć: gimnazjum w Zwierzyńcu oraz miejscowa szkoła podstawowa z filiami w: Kosobudach, Obroczy, Żurawnicy i Wywłoczce.

Zanim radni głosowali w sprawie utworzenia zespołu, przyjęli uchwałę o zamiarze przekształcenia placówki w Wywłoczce w filię Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu z klasami I-VI. Początkowo planowano obniżenie stopnia organizacyjnego placówki w Wywłoczce w filię, ale bez klasy VI, której uczniowie mieli uczęszczać do Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu. Najpierw jednak nie zgodziły się na to połączone komisje budżetu i oświaty Rady Miejskiej, a w miniony czwartek na sesji, poświęconej tylko tej sprawie, projekt uchwały odrzuciła rada. Burmistrz Jan Skiba zapowiedział wtedy, że na kolejnej sesji zaproponuje przekształcenie szkoły w Wywłoczce w filię z dotychczasowymi klasami I-VI. Dzisiaj Rada Miejska zaakceptowała tę propozycję.

Obydwa dokumenty zostaną teraz przekazane do Kuratorium Oświaty w Lublinie. Uchwałę o zamiarze przekształcenia szkoły w Wywłoczce w filię kurator tylko opiniuje, natomiast na utworzenie zespołu szkół musi wyrazić zgodę. Jeśli tak się stanie zmiany wejdą w życie od nowego roku szkolnego.

Sprawdź również

„Mamy 4+” już z wypłatami

Ponad dwa tysiące kobiet z województwa lubelskiego otrzymuje już świadczenie Mama4+ z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close