Urząd Miasta Zamość informuje, że w terminie od 4 do 29 listopada 2013 r. będą przyjmowane wnioski na dofinansowanie usługi usuwania wyrobów zawierających azbest.Podobnie jak w ubiegłym roku Miasto Zamość uczestniczy w projekcie „Pilotażowy system gospodarowania odpadami azbestowymi na terenie Województwa Lubelskiego wzmocniony sprawnym monitoringiem ilości oraz kontroli ich usuwania i unieszkodliwiania” w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Projekt jest realizowany przez Samorząd Województwa Lubelskiego we współpracy z samorządami lokalnymi, w tym z Miastem Zamość.
Wnioski mogą składać:
– osoby fizyczne (dofinansowanie 100 %)
– spółdzielnie mieszkaniowe (dofinansowanie 30 %)
– wspólnoty mieszkaniowe (dofinansowanie 100 %)
Dofinansowanie obejmuje:
– koszty demontażu, odbioru i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest poprzez likwidację pokryć dachowych zawierających azbest na obiektach użyteczności publicznej, budynkach mieszkalnych i gospodarczych osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych
lub
– koszty usunięcia odpadów zawierających azbest zgromadzonych na nieruchomościach (azbest zalegający/składowany na terenie nieruchomości)
Wszelkie informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zamość, ul. Kolegiacka 14 lub pod nr tel. 84 677 24 32 oraz na stronie www.azbest.lubelskie.pl, gdzie można pobrać również wniosek oraz Regulamin uczestnictwa w projekcie.