Zamojska „Siódemka” uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania.
Celem akcji było pokazanie kodowania od najlepszej strony, zachęcanie do nauki programowania zarówno dzieci, jak i dorosłych. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką. Wiele grup działających np.
na portalu Facebook, pasjonujących się kodowaniem zachęcało do organizowania akcji
w ramach Tygodnia Kodowana, a tym samym wzięcia udziału w międzynarodowym wyścigu
o pierwsze miejsce w ilości zgłoszonych wydarzeń.
Szkoła Podstawowa nr 7 również aktywnie wzięła udział w CodeWeek. Na początku zarejestrowano wydarzenia na stronie www.codeweek.eu, a później przez cały tydzień odbywały się zajęcia wykorzystujące najnowsze technologie informacyjno – komunikacyjne.
Najmłodsi uczniowie chętnie pracowali nad zadaniami przygotowanymi przez nauczycieli. Dużo frajdy sprawiło im rysowanie tras dla Ozobotów. Wystarczyły 4 kolorowe flamastry, by zaprogramować małego robocika i wytyczać mu ścieżki za pomocą tabletów.
Nie zabrakło też budowli z klocków LEGO WeDo. Dzieci za pomocą kreatywnych klocków tworzyły przestrzenne roboty, które poruszały się dzięki napisanym poleceniom.
Podczas gry planszowej „Scottie Go!” sterowały małym ludzikiem – kosmitą, ucząc się programowania za pomocą klocków – bloków. Klocki w grze służą do pisania komend, które wykonuje „Scottie”. Mają też zdefiniowane zadania: pozwalają graczom przyswoić takie podstawowe pojęcia programistyczne jak pętla, instrukcja warunkowa, zmienne czy funkcje.
Kodowanie uczy kreatywności, ciekawości, logicznego i kreatywnego myślenia, buduje przyszłość dzieci i przygotowuje je do aktywnego udziału w życiu.
Podczas zajęć z kodowania dzieci uświadamiają sobie, że z programowaniem spotykają się
w codziennym życiu.
Wykorzystanie w zabawie i nauce szyfrów, kodów obrazkowych, planowanie działań z ich zastosowaniem to naprawdę świetny sposób na zbliżenie się do cyfrowego świata.
Za zaangażowanie i sumienną pracę szkoła otrzymała certyfikat.
Anna Sokalska-Wosiek SP7