czwartek , 14 listopada 2024
Home / Edukacja / Druga edycja konkursu Sigma Kwadrat

Druga edycja konkursu Sigma Kwadrat

Konkurs przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego dofinansowany jest w tym roku ze środków Narodowego Banku Polskiego.

Zma­ga­nia kon­kur­sowe będą dosko­nałą oka­zją do przy­bli­że­nia mło­dzieży prak­tycz­nego wymiaru sta­ty­styki i demo­gra­fii przy­dat­nego w kolej­nych eta­pach edu­ka­cji i póź­niej­szej pracy zawo­do­wej, pozwolą rów­nież lepiej poznać zasady funk­cjo­no­wa­nia i dzia­łal­ność pol­skich służb sta­ty­styki publicz­nej oraz innych insty­tu­cji i orga­ni­za­cji sta­ty­stycz­nych.

II Lubel­ski Kon­kurs Statystyczno-Demograficzny Sigma Kwa­drat skła­dał się będzie z trzech eta­pów regio­nal­nych.

Pierw­szy pole­gał będzie na roz­wią­za­niu i prze­sła­niu przez stronę inter­ne­tową kon­kursu wybra­nego zada­nia prak­tycz­nego wyko­rzy­stu­ją­cego wie­dzę sta­ty­styczną i demo­gra­ficzną. Przez bli­sko dwa mie­siące uczest­nicy opra­co­wy­wać będą wybrane przez sie­bie zagad­nie­nia, porów­ny­wać pro­cesy demo­gra­ficzne zacho­dzące w poszcze­gól­nych woje­wódz­twach, badać struk­tury społeczno-ekonomiczne gospo­darstw domo­wych uczniów swo­jej szkoły, ana­li­zo­wać zwy­czaje oraz zain­te­re­so­wa­nia zna­jo­mych i rodzin, badać struk­tury społeczno-gospodarcze regionu oraz ana­li­zo­wać ten­den­cje zacho­dzące w gospo­darce.

Do kon­kursu dopusz­czone zostaną trzy­oso­bowe zespoły (pra­cu­jące pod opieką nauczy­ciela), które w odpo­wied­nim ter­mi­nie dostar­czą do orga­ni­za­tora wypeł­nione i pod­pi­sane for­mu­la­rze zgło­sze­niowe. Z jed­nej szkoły mogą zostać zgło­szone mak­sy­mal­nie trzy zespoły, zatem w przy­padku więk­szej ilo­ści chęt­nych uczniów, szkoły we wła­snym zakre­sie prze­pro­wa­dzać będą eli­mi­na­cje.

Etap drugi odbę­dzie się jed­no­cze­śnie w Wyż­szej Szkole Zarzą­dza­nia i Admi­ni­stra­cji w Zamo­ściu, Urzę­dzie Sta­ty­stycz­nym w Lubli­nie oraz jego oddziale w Bia­łej Pod­la­skiej i pole­gał będzie na roz­wią­za­niu przez zespoły testu z wie­dzy sta­ty­stycz­nej i demo­gra­ficz­nej. Naj­lep­sze zespoły zostaną zakwa­li­fi­ko­wane do roz­grywki fina­ło­wej, która będzie pole­gać na zespo­ło­wym roz­wią­za­niu przy­go­to­wa­nych zadań i odpo­wie­dzi na pyta­nia z wie­dzy statystyczno-demograficznej.

Dla naj­lep­szych zespo­łów prze­wi­dziano bar­dzo atrak­cyjne nagrody, wśród nich m.in. Net­bo­oki, wieże HiFi i odtwa­rza­cze MP4. Nagrody otrzyma indy­wi­du­al­nie każdy czło­nek zwy­cię­skiego zespołu.

Har­mo­no­gram kon­kursu:

10 grud­nia 2010 r. (pią­tek) – roz­po­czę­cie kon­kursu, zatwier­dze­nie regu­la­minu i składu komi­sji kon­kur­so­wej

15 grud­nia 2010 r. (środa) – udo­stęp­nie­nie strony inter­ne­to­wej kon­kursu, regu­la­minu i zadań pierw­szego etapu,

do 10 lutego 2010 r. (czwar­tek) – czas na dostar­cze­nie wypeł­nio­nych i pod­pi­sa­nych for­mu­la­rzy zgło­sze­nio­wych,

do 21 lutego 2011 r. (ponie­dzia­łek) – osta­teczny ter­min prze­sła­nia roz­wią­zań zadań pierw­szego etapu,

9 marca 2011 r. (środa) – ogło­sze­nie wyni­ków pierw­szego etapu,

do 25 marca 2011 r. (pią­tek) – prze­pro­wa­dze­nie dru­giego etapu w Urzę­dach Sta­ty­stycz­nych i WSZiA w Zamo­ściu,

do 31 marca 2011 r.  (wto­rek) – ogło­sze­nie wyni­ków dru­giego etapu,

do 16 maja 2011 r. (ponie­dzia­łek) – roz­grywka fina­łowa i zakoń­cze­nie kon­kursu.

Zapraszamy do udziału w konkursie. Więcej informacji na stronie http://sigma.wszia.edu.pl/

 

Gazeta Miasta objęła patronat medialny nad drugą edycją konkursu.

Sprawdź również

Letnie warsztaty bronioznawcze dla dzieci i młodzieży

Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał zaprasza dzieci i młodzież do udziału w letnich warsztatach bronioznawczych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close