System Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego to uporządkowany zbiór symboliki (kolorystyka, logo, logotyp, czcionka, itd.), która ma budować łatwo rozpoznawalny i kojarzony przez odbiorców obraz Regionu Lubelskiego. System ma określony zakres reguł i wzorców porządkujących jego zastosowanie. Sercem nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego jest „Elka”. Czasem występuje na drugim planie, czasem wychodzi na plan pierwszy – jednak zawsze jest obecna.
Jest „awatarem”, który zachowując spójny kształt litery L, nieustannie zmienia swoje wnętrze, w zależności od tego, do kogo mówimy i co chcemy przekazać. Bo Elka ma odzwierciedlać różnorodność Regionu Lubelskiego. Dzięki zmiennemu charakterowi Elki logo promocyjne pokazuje różnorodne oblicza Lubelszczyzny – miejsca, w których życie można smakować bez końca, bez ryzyka nudy. Jest to pierwszy w Polsce system identyfikacji regionalnej, który daje użytkownikowi tak wielką wolność kreatywną.
Różnorodność i założona wolność w kreowaniu nie oznaczają całkowitej dowolności w podejściu do logotypu i systemu. Logotyp promocyjny Lubelszczyzny jest określony. To znak słowno-graficzny zawierający formę graficzną: Elkę, napis Lubelskie oraz hasło Smakuj życie. Logotyp istnieje w siedmiu podstawowych układach, uwzględniających różne rodzaje zastosowań (od billboardu, po długopis). Układy te można stosować wymiennie, w zależności od potrzeb. Zasady, włącznie z podstawowymi zestawami kolorystycznymi, opisane są w Podręczniku Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego.
Warto dodać, że integralną częścią Systemu Identyfikacji Wizualnej Województwa Lubelskiego jest oryginalny krój czcionki nazwanej “Lubelskie”, co stawia nas wśród nielicznych regionów w Polsce mających taki dodatkowy element promocji.
Tagilubelszczyzna promocja wizualizacja
Sprawdź również
Rossmann GO – nowy wymiar zakupów
Zdejmujesz produkt z półki, skanujesz telefonem, pakujesz w to, co ci wygodnie, płacisz online i…wychodzisz. …