piątek , 22 listopada 2024
Home / Blisko nas / Jak postrzegamy Polskę wschodnią?

Jak postrzegamy Polskę wschodnią?

pikny-wschdMazury i Bieszczady zostały uznane przez Polaków jako najpopularniejsze regiony Polski wschodniej, turyści z Niemiec najlepiej znają Mazury, zaś turyści z Ukrainy – jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie i Podkarpacie – takie są wyniki najnowszego raportu Polskiej Organizacji Turystycznej. POT od lipca 2010 roku prowadzi ogólnopolską kampanię „Piękny wschód”, której celem jest promocja pięciu wschodnich województw Polski oraz zwiększenie zainteresowania ofertą turystyczną promowanych regionów. Programem są objęte województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie, lubelskie i świętokrzyskie. W ramach kampanii POT m.in. prezentuje bogactwo atrakcji turystycznych każdego z województw oraz przeprowadza badania rozpoznawalności promowanych regionów. Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów, a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego region – powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT. Głównymi odbiorcami kampanii „Piękny wschód”są turyści, którzy zostali podzieleni na trzy grupy: poszukujący nowych form wypoczynku, zwolennicy turystyki aktywnej oraz turyści przyjeżdżający z całymi rodzinami. Kampania ma pokazać miejsca dotychczas niedoceniane i mało znane wśród młodych turystów. Swym zasięgiem obejmuje również działania promocyjne wśród turystów na rynku niemieckim i ukraińskim. Sporządzony raport powstał w ramach badań podsumowujących dotychczasowe działania kampanii „Piękny Wschód”. Przepytano w nim ponad 1000 respondentów. Badania dotyczyły głównie poziomu infrastruktury turystycznej wschodnich regionów. Z badań wynika, że dla 26 proc. respondentów wschodnie regiony Polski to odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, a ponad 13 proc. badanych wskazało Polskę wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Prawie 40 proc. pytanych Polaków stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku. W rankingu najpopularniejszych regionów zdecydowanie zwyciężyły Mazury (69 proc.) oraz Bieszczady (47 proc.). Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się Kielecczyzna oraz Polesie. Turyści podkreślali, że we wszystkich regionach objętych kampanią „Piękny wschód” stan infrastruktury drogowej wymaga udoskonalenia. Jako cechy opisujące emocjonalne pojmowanie wizerunku regionów Polski wschodniej zdecydowana większość respondentów użyła słowa piękny (29 proc.) i ciekawy (25 proc.). W dalszej kolejności wskazywano na określenia: bezpieczny (17 proc.) oraz biedny (15 proc.). Prawie połowa ankietowanych godziła się ze stwierdzeniem, że działań promocyjnych takich, jak kampania „Piękny wschód”, powinno być zdecydowanie więcej. Podkreślili oni, że pokazują one piękne, ale często zapomnianemiejsca, które sami z chęcią odwiedzą w przyszłości. Jeżeli chodzi o turystów z Niemiec i Ukrainy to ci pierwsi najlepiej znają Mazury (69 proc.) i Podkarpacie (22 proc.), zaś Ukraińcy – jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie (80 proc.) i Podkarpacie (75 proc.). Z raportu wynika, że podczas ostatnich 3 lat do Polski wybrało się 34 proc. badanych Niemców, gościli oni głównie na Mazurach (30 proc.) oraz 54 proc. Ukraińców, z czego 45 proc. z nich była na Podkarpaciu i Polesiu (ok. 30 proc.). Prawie 70 proc. badanych z Ukrainy planuje w najbliższych czasach przyjechać do Polski wschodniej, zaś z 57 proc. Niemców planujących przyjechać do Polski, tylko ok. 30 proc. odwiedzi tereny Polski wschodniej. Polska wschodnia w oczach badanych Niemców jest raczej umiarkowanie atrakcyjnym turystycznie obszarem, nieznanym i nienowoczesnym. Odmienną, bardziej pozytywną opinię niż badani w Niemczech prezentują turyści ukraińscy. Polska Wschodnia wg nich jest regionem wartym zobaczenia, bezpiecznym, cywilizowanym i znanym. Dla turystów z obu sąsiednich krajów tereny Polski wschodniej jawią się jako piękne, charakteryzujące się bogactwem walorów naturalnych i zabytków, przyjazną atmosferą i dobrym jedzeniem. Najistotniejszym narzędziem integrującym wszystkie działania promocyjne POT jest strona internetowa kampanii: www.pieknywschod.pl, która jest systematycznie rozbudowywana o kolejne funkcje. Jej uzupełnienie stanowi baza noclegowa oraz e-przewodnik po danych województwach. Obecnie na stronie można znaleźć także bazę atrakcji turystycznych oraz kalendarz imprez we wszystkich promowanych regionach. Podczas dotychczasowych etapów projektu od lipca 2010 do stycznia 2011 roku została zrealizowana kampania medialna wykorzystująca telewizję, prasę, radio oraz Internet. W jej ramach zrealizowano m.in. spoty telewizyjne, wizyty studyjne, konferencje i ogłoszenia prasowe, spoty i audycje radiowe. Kampania będzie trwała do lipca 2012 roku.

Sprawdź również

mammografia zamosc

Czy urodziłaś się w latach 1951-1970? Zbadaj się i zyskaj spokój! Zachęć do badania bliskie osoby w podobnym wieku.

Wraz z nastaniem 2020 roku LUX MED kontynuuje akcję bezpłatnych badań mammograficznych dla Pań w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close