30-sekudnowa reklamówka „Zamość – Twierdza otwarta” zyskała uznanie jury 11. festiwalu filmów turystycznych FilmAT i w konkursie krajowym zdobyła nagrodę dla najlepszego spotu promującego miasto.
Gala FilmAT – The International Film Art & Tourism Festival – bo tak brzmi pełna nazwa tej imprezy – odbyła się w miniony piątek (10 czerwca) w Lublinie.
Międzynarodowe jury złożone z filmowców i specjalistów od promocji oceniało zgłoszone materiały w dwóch równoległych konkursach – krajowym i międzynarodowym. W tym pierwszym nagroda dla najlepszego spotu promującego miasto przypadła w udziale Zamościowi.
Reklama „Zamość – Twierdza otwarta” powstała w ubiegłym roku. Emitowana była na antenie 33 stacji telewizyjnych, m.in. w TVN, TVN24, National Geographic i Animal Planet. Reżyserem i autorem zdjęć jest Damian Bieniek, muzykę skomponował Jacek Kałuża, a za scenariusz odpowiadał Damian Miechowicz, szef wydziału promocji zamojskiego Ratusza.
Jak mówi Ewa Kotus, dyrektor FilmAT, tegoroczna edycja festiwalu wiązała się z ogromną konkurencją. W sumie, jury dostało do oceny około 220 różnego rodzaju filmów i reklam z całego świata.
Przypomnijmy, że to kolejny laur dla zamojskiego spotu. W marcu otrzymał on nagrodę specjalną na festiwalu filmów turystycznych Das Goldene Stadttor Tourism Multimedia Award w Berlinie.
Fot. Statuetkę w kategorii „Najlepszy spot promujący miasto” odbiera Damian Miechowicz, dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji Urzędu Miasta Zamość (z prawej)
Fot. Nagrodą w poszczególnych kategoriach była statuetka Turysty
Materiał nadesłany