Ostatni dzwonek dla uczniów z województwa lubelskiego na udział w konkursie Tesco dla Szkół – „Talent do niemarnowania”.Jeszcze tylko do 8 listopada szkoły mogą zgłaszać się do konkursu Tesco dla Szkół – „Talent do niemarnowania” i walczyć o jedną z 10 pracowni multimedialnych oraz wyposażenie szkolnej sali kinowej. 11. edycja programu Tesco dla Szkół koncentruje się na problemie marnowania żywności, a jego partnerem merytorycznym jest Federacja Polskich Banków Żywności. Kilkanaście placówek z województwa lubelskiego już zgłosiło się do udziału w konkursie i przygotowuje prace konkursowe. Czy Wasza najbliższa szkoła dołączyła do zabawy i ma szansę na wygraną?
Uczestnicy konkursu będą poznawać sposoby na niemarnowanie jedzenia i rywalizować o cenne nagrody w emocjonującym konkursie filmowym, wśród jurorów którego znajdą się m.in. wykładowcy profesjonalnej szkoły filmowej Wajda School oraz znany i ceniony krytyk kulinarny Robert Makłowicz. Tylko do 8 listopada szkoły mogą przysyłać prace konkursowe stworzone przez zespoły swoich uczniów, czyli maksymalnie dwuminutowe filmiki promujące niemarnowanie żywności. Czas ucieka!
Praca nad filmem konkursowym to także szansa na rozwijanie talentów uczniów poprzez niestandardową pracę projektową, integrację oraz promocję szkoły oraz regionu.
Zwycięzcy otrzymają wartościowe nagrody, m.in. 10 nowoczesnych pracowni multimedialnych dla swoich szkół, a na uczniów i nauczycieli czekać będą setki nagród indywidualnych. Dodatkowo zespół, który zdobędzie największą liczbę głosów w całym województwie lubelskim, otrzyma wyposażenie nowoczesnej szkolnej sali kinowej.
Udział w Tesco dla Szkół jest dla wielu placówek doskonałą okazją do wypromowania się na forum lokalnym i ogólnopolskim oraz do zmobilizowania swojej społeczności do wsparcia szkoły. Co piąta szkoła biorąca udział w poprzedniej edycji Tesco dla Szkół zaangażowała do pomocy całą społeczność lokalną: od rodziców i sąsiadów, przez władze, po miejscowe firmy i organizacje.
Jak można zobaczyć na interaktywnej mapie konkursu na http://www.tescodlaszkol.pl/mapa-szkol, udział w nim zadeklarowało już wiele lubelskich szkół. Która z nich okaże się najlepsza w województwie, a które powtórzą wcześniejsze sukcesy placówek z Tereszpolu-Kukiełek oraz Garbowa i staną na podium? Zapraszamy chętnych do śledzenia konkursu, a wszystkie aktywne szkoły podstawowe i gimnazjalne do walki o atrakcyjne nagrody!
Informacje dodatkowe:
O programie Tesco dla Szkół:
Program Tesco dla Szkół to organizowany od 2002r. przez firmę Tesco Polska program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno – sportowy dla 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych. Program Tesco dla Szkół przez trzy lata poruszał problematykę proekologiczną, zaś jubileuszowa, 10. edycja odbywała się pod znakiem zdrowego żywienia. Dzięki corocznym konkursom Tesco dla Szkół dzieci i młodzież ze szkół podstawowych i gimnazjalnych jest aktywizowana do działania poprzez promocję postaw obywatelskich. W ubiegłym roku program został doceniony na arenie międzynarodowej przez League of American Communications Professionals w kategorii Best Community Relations Program. Wcześniejsze edycje zostały docenione m.in. w VIII edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu przygotowanej przez Gazetę Finansową oraz w 9. i 11. Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Tesco dla Szkół otrzymał także prestiżową nagrodę międzynarodową – statuetkę Stevie Award, przyznaną w ramach 2011 International Business Awards.
O Tesco Polska:
Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych działającą na polskim rynku. Szyldem Tesco opatrzonych jest ponad 450 sklepów, do których należą zarówno hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety. Tesco zatrudnia w Polsce prawie 30 000 pracowników i aktywnie przyczynia się do gospodarczego rozwoju regionów inwestując w lokalne produkty i dostawców. Firma ceni sobie wysoko dobre relacje z lokalnymi społecznościami. W celu ich aktywizacji zorganizowała już kilkaset akcji dla swoich sąsiadów, takich jak festyny ekologiczne i festiwale recyklingu, zbiórki żywności i środków czystości dla powodzian oraz akcje wparcia dla lokalnych organizacji.