piątek , 22 listopada 2024
Home / Blisko nas / Przedsiębiorczość Polaków 2012, w tym młodej generacji

Przedsiębiorczość Polaków 2012, w tym młodej generacji

amwayPolska może poszczycić się jednym z najwyższych wskaźników osób pozytywnie nastawionych do przedsiębiorczości (73%) w Europie. Wyróżniają się zwłaszcza młodzi, w wieku 15 – 29 lat, spośród których aż 84% ma pozytywne nastawienie i aż 62% wyobraża sobie prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W porównaniu do 2011 roku, pozytywne nastawienie ogółu Polaków do samozatrudnienia wzrosło aż o 5%.

Amway Europe, wraz z Centrum Przedsiębiorczości Uniwersytetu Ludwika Maksymilina w Monachium oraz międzynarodowym instytutem badawczym GfK, przygotował kolejną edycję raportu na temat przedsiębiorczości w Europie przeprowadzonego w 16 krajach naszego kontynetu. Jego rezultaty posłużyły jako punkt wyjściowy do dyskusji z okazji inauguracji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

– Z pomocą naszego raportu chcemy określić m. in., jakie są największe przeszkody stojące na drodze do własnej działalności gospodarczej Polaków ogółem ze szczególnym uwzględnieniem młodego pokolenia. Pragniemy pokazać, że prowadzenie firmy ma swoje niekwestionowane zalety takie jak: indywidualne regulowanie czasu pracy, niezależność, czy też możliwość poświęcania więcej czasu bliskim. Model biznesowy Amway daje współpracującym z firmą przedsiębiorcom korzyści, które stanowią elementy programów inkubatorów biznesowych, a także ułatwia przełamanie obaw i pozwala zminimalizoawać ryzyko, które powstrzymuje ludzi przed rozpoczęciem własnego biznesu. – powiedziała Anna Pietrzak, Dyrektor Naczelny Amway Polska.

Z raportu wynika, że trzech na czterech (73%) ankietowanych Polakow wykazuje pozytywną postawę w stosunku do przedsiębiorczości. Stanowi to 4% więcej niż średnia europejska w 16 państwach (69%). Jeżeli chodzi o pozytywny stosunek do przedsiębiorczości, Polacy zajmują 5. miejsce na 16 państw europejskich biorących udział w badaniu. Najbardziej pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości przejawiają Duńczycy (85%), następnie Francuzi (77%), Anglicy (75%) oraz Włosi (74%).

Nowe pokolenia przedsiębiorców będą rozwijać się szczególnie wśród Europejczyków, którzy nie ukończyli 30. roku życia. Europa będzie wtedy w stanie dotrzymać kroku wschodzącym rynkom na całym świecie, gdy przedsiębiorczość będzie stymulowana wśród wszystkich grup obywateli. Osoby z duchem przedsiębiorczości, a szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa są największym źródłem nowych miejsc pracy i wiążącego się z tym wzrostu gospodarczego.

Aż 84% Polaków, którzy nie ukończyli jeszcze 30. roku życia ma pozytywny stosunek do przedsiębiorczości (w porównaniu do 69% we wszystkich grupach wiekowych).

Raport prezentuje korzyści, które są dla młodych Polaków pociągające w perspektywie posiadania własnej działalności gospodarczej. Na uwagę zasługują osoby w wieku 15 – 29 lat, którzy najbardziej cenią sobie niezależność od pracodawcy i bycie własnym szefem. Tę odpowiedź wskazało 64% badanych (wskaźnik dla ogółu ankietowanych to 58% – wzrost o 11% w porównaniu z 2011 r.). Dodatkowo można zauważyć, że dla blisko połowy młodych ankietowanych (młodzi: 47%, dla ogółu: 38%) założenie własnej firmy może być środkiem do osiągnięcia poczucia samorealizacji zawodowej, a więc większej satysfakcji płynącej z wykonywanej pracy.

Respondenci wskazali również przeszkody i bariery stojące między nimi a rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Najczęściej wskazywaną odpowiedzią (ogół Polaków: 58%, młodzi ankietowani: 67%) był brak kapitału początkowego. Trudno jednak pominąć także inne czynniki, związane z barierami systemu administracyjnego (ogół: 44%, młodzi: 41%) i niepewną sytuacją ekonomiczną w Polsce i Europie (ogół: 46%, młodzi: 45%). Ponadto 45% ogółu uczestników ankiety przyznało się do strachu przed porażką własnego przedsięwzięcia (młodzi: 42%).

Wyniki badań, zarówno w Polsce jak i w skali całej Europy, ujawniły także wiarę Europejczyków w rosnące znaczenie przedsiębiorczości. Respondenci z Danii (94%), Austrii i Wielkiej Brytanii (po 86%), z Włoch i Hiszpanii (po 85%) przewidują pozytywny lub neutralny wzrost znaczenia przedsiębiorczości w ciągu następnych dziesięciu lat.

72% ogółu respondentów z Polski szacuje, że przedsiębiorczość będzie równie ważna lub ważniejsza na nowoczesnym rynku pracy za dziesięć lat (średnia europejska: 78%). 18% osób uważa, że przedsiębiorczość straci na znaczeniu (średnia europejska: 11%).

O firmie Amway

Amway (www.amway.com) w 2011 roku osiągnął sprzedaż przekraczającą poziom 10,9 miliarda dolarów amerykańskich. Amway to jedna z największych na świecie firm z sektora sprzedaży bezpośredniej, ramach której działa firma Amway Polska. Siedziba główna założonej w 1959 roku firmy mieści się w Stanach Zjednoczonych. Amway oferuje produkty konsumenckie i możliwości biznesowe w ponad 100 państwach ecie jest to ponad

3 miliony sprzedawców bezpośrednich, zaangażowanych w budowanie własnego biznesu AMWAY. Najlepiej sprzedające się marki Amway to NUTRILITE (preparaty witaminowe i mineralne oraz suplementy diety), ARTISTRY (produkty pielęgnacyjne oraz kosmetyki do makijażu) oraz eSpring (system oczyszczania wody). Amway zatrudnia ponad 20 000 pracowników na całym świecie i w całości należy do rodzin Van Andel i DeVos; na jego czele stoją prezes Steve Van Andel i prezydent Doug DeVos, a zarządzany jest przez zarząd dyrektorów, w którego składzie znajdują się członkowie obu rodzin oraz dwaj dyrektorzy zewnętrzni.

Dodatkow materiały:
Amway_Grafika_PL

Sprawdź również

mammografia zamosc

Czy urodziłaś się w latach 1951-1970? Zbadaj się i zyskaj spokój! Zachęć do badania bliskie osoby w podobnym wieku.

Wraz z nastaniem 2020 roku LUX MED kontynuuje akcję bezpłatnych badań mammograficznych dla Pań w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close