Oczywiście, nie chodzi o zwykłe reklamówki na zakupy, tylko wielkoformatowe siatki reklamowe, które zawisną w 5 największych miastach województwa lubelskiego. W Białej Podlaskiej, Chełmie, Lublinie, Puławach i Zamościu siatki pojawią się 20 sierpnia i zostaną w nich do 20 listopada. Na ogromnych reklamach (średnia wielkość siatek waha się od 90 do 127 mkw) znajdą się zdjęcia wybranych inwestycji, które otrzymały wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego.
W Lublinie będzie można zobaczyć siatki prezentujące lotnisko w Świdniku (reklamy z wizerunkiem portu będą obecne we wszystkich miastach), charakterystyczny niebieski szynobus mknący po województwie, trolejbus MPK Lublin, Kaplicę Trójcy Świętej na Zamku oraz otwartą niedawno Piwnicę pod Fortuną.
♦ Lokalizacje: ul. Młyńska, ul. Paganiniego 9 MSB, ul. Sikorskiego przy skrzyżowaniu z al. Solidarności al. Tysiąclecia (przed Hotelem Dworek Szlachecki), Hotel Dom Nauczyciela, ul. Akademicka 4.
Na Zamojskich ulicach będzie można oglądać siatki z odrestaurowanym zabytkowym ratuszem oraz jedynym w Polsce Wschodniej Ogrodem Zoologicznym.
♦ Lokalizacje: ul. Hrubieszowska 22, ul. Wyszyńskiego 28 i 50a.
Z kolei mieszkańcy Białej Podlaskiej z reklam dowiedzą się, że dzięki RPO poruszają się po mieście nowymi autobusami komunikacji miejskiej i korzystają z multimedialnej biblioteki „Barwna”.
♦ Lokalizacje: ul. Zamkowa, ul. Sidorska róg z al. Jana Pawła, Sidorska 3.
Puławy mogą pochwalić się nowoczesnym stadionem i nowym taborem MZK. Nieprzypadkowo zdjęcia tych projektów, dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego, będą widoczne w kilku punktach miasta.
♦ Lokalizacje: ul. Olszewskiego 2, ul. Kusocińskiego przy rondzie Powstańców Styczniowych, ul. Piłsudskiego 17
Natomiast w Chełmie zawiśnie siatka z wizualizacją portu lotniczego w Świdniku.
♦ Lokalizacja: rondo Jana Pawła II
Poprzez prezentację unijnych projektów Urząd Marszałkowski chce promować Regionalny Program Operacyjny, który jest jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania środków europejskich w województwie i jako jedyny jest zarządzany na miejscu, w regionie. Nie kierują nim urzędy w Warszawie, czy Brukseli, lecz Zarząd Województwa Lubelskiego. W praktyce oznacza to, że sami mogliśmy decydować, na co przeznaczyć fundusze. Aktualnie, większość pieniędzy w budżecie RPO została rozdzielona. Z 1,19 mld euro, które otrzymaliśmy na lata 2007-2013, już 83,5% jest zagospodarowana. Dlatego teraz koncentrujemy się na pokazaniu efektów, jakie powstały dzięki tym środkom oraz staramy się uświadamiać mieszkańców Lubelszczyzny skąd one pochodzą. Łączny koszt przygotowania projektów graficznych siatek, ich montażu oraz 3-miesięcznej ekspozycji reklam w 5 miastach wyniósł dokładnie 365 677 zł. Wydatki w całości pokryje Unia Europejska z puli Regionalnego Programu Operacyjnego, zarezerwowanej na promocję programu. Przetarg na wykonanie siatek wygrała firma MODART OUTDOOR Sp. z o.o. z Lublina.