W Urzędzie Miasta w Hrubieszowie uruchomiono specjalny punkt, w którym mieszkańcy mogą uzyskać informacje i pomoc przy wypełnianiu deklaracji potrzebnych do naliczania opłat śmieciowych. Punkt w holu hrubieszowskiego magistratu, jest czynny w dni robocze od 9.30 do 10.30.
Andrzej Lisowski z Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Ochrony Środowiska zastrzega jednak, że poza wymienionymi godzinami, zainteresowani mogą się też zgłaszać bezpośrednio do tego wydziału. – Zależy nam na tym, aby wszystkie deklaracje, składane przez mieszkańców były wypełnione poprawnie. Nasi pracownicy nie mogą tego robić za właścicieli lub zarządców nieruchomości, ale służą pomocą w każdej sprawie, związanej z nowym systemem zagospodarowania odpadów – mówi Informacyjnej Agencji Samorządowej Andrzej Lisowski.
Jego zdaniem pomysł z otwarciem specjalnego punktu w holu urzędu sprawdza się, ponieważ z porad dyżurujących w nim urzędników i informacji, znajdujących się w tym miejscu, często korzystają osoby, które przyszły do magistratu w innych sprawach, a deklaracje śmieciowe wypełniają niejako przy okazji.
Formularze deklaracji właściciele i zarządcy nieruchomości otrzymali w ostatnich tygodniach razem z nakazami podatkowymi. Termin ich wypełnienia i złożenia w urzędzie upływa 31 marca. Pracownicy wydziału ochrony środowiska zapewniają, że każdą deklaracja, która do nich trafia, jest od razu sprawdzana, tak by składająca ją osoba mogła podczas jednej wizyty nanieść ewentualne poprawki.
Instrukcja wypełniania i inne ważne informacje na temat nowego systemu zagospodarowania odpadów, który w praktyce będzie obowiązywać od 1 lipca tego roku, są dostępne także na stronie: www.miasto.hrubieszow.pl.
Opłaty śmieciowe w Hrubieszowie będą zależeć od liczby osób, zamieszkujących daną nieruchomość. Za odbiór śmieci segregowanych będzie trzeba płacić 8 złotych, a za odpady niesegregowane – 12.