Zamość może być jednym ze stu miast w Polsce, w którym powstaną strefy kibica w trakcie przyszłorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej. Jeszcze w tym roku agencja Prowokator Euro Truck – ich wykonawca, będzie prowadziła rozmowy z zamojskim magistratem.
Agencja Prowokator Euro Truck i patronująca wydarzeniu Telewizja Polska zorganizuje mobilne strefy kibica w czasie czerwcowych mistrzostw Europy w całej Polsce. – Koncepcja narodziła się już wiele miesięcy temu, kiedy rozważaliśmy możliwość przygotowania, takiej akcji, która by pokazała jak bawi się cała Polska, w czasie czerwcowych mistrzostw Europy. – mówi Radosław Nęcki, dyrektor generalny firmy Prowokator Euro Truck. Wraz z początkiem Euro 2012 w Polskę ruszy 5 euro-trucków. Każda z ciężarówek odwiedzi 20 miast przywożąc ze sobą m.in. diodowy ekran i scenę. Po ich rozłożeniu do pojazdu będą dobudowane strefy kibica. Przy ich obsłudze ma pracować nawet do 200 osób – To naprawdę europejska jakość. Nie chcemy aby strefy kibica, były jedynie spotkaniem przy wielkim ekranie i niczym więcej. Chcemy aby marki biorące udział w projekcie zapewniły taka ilość atrakcji aby przez cały dzień wszyscy zapamiętali Euro 2012 jako jedno z najważniejszych wydarzeń. – dodaje Radosław Nęcki.
Wiadomo, że swój udział w akcji potwierdziły firmy KIA Motors Polska, czy Grupa Carlsberg, której piwo będzie oficjalnym napojem alkoholowym jaki będzie można kupić w czasie mistrzostw. – We wszystkich strefach kibica zorganizowanych na UEFA Euro 2012 będzie natomiast także piwo Carlsberg o zawartości alkoholu do 3,5% – wiąże się to z nowelizacją ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych. Jeżeli zatem w Zamościu powstanie taka strefa, dostępne będzie piwo Carlsberg o zawartości alkoholu 3,5%. – informuje Paweł Rabantek, z Ciszewski Public Relations, agencji opiekującej się grupą. Strefy kibica będą otwarte od godziny 15.00 do 23.00. Oprócz samych meczy, czas pomiędzy nimi będzie wypełniony różnymi atrakcjami, m.in. konkursami, czy koncertami. Organizatorzy równocześnie chcą promować polskie miasta za sprawą czasu antenowego w telewizji publicznej. Zamość podobnie jak 180 innych polskich miast również otrzymał propozycję goszczenia jednego z Euro-trucków, ale za taką wizytę trzeba zapłacić. – Kwoty są horrendalne. Jeden dzień organizacji strefy to kwota około 40 tys. złotych. Chcą zrobić strefy kibica na całe Mistrzostwa to trzeba wyłożyć sumę rzędu kilkuset tysięcy czy nawet miliona złotych. Za te pieniądze można zbudować na przykład chodnik. Miasta na to nie stać. Jednak rozważymy jakieś symboliczne pojawienie się takiej strefy na jeden dzień. Będziemy negocjować koszty i jeśli one będą rozsądne oraz mecz będzie atrakcyjny, to nie mówimy nie – tłumaczy Karol Garbula, sekretarz Urzędu Miasta w Zamościu.
Według magistratu taka strefa mogłaby powstać ze względu na inne zaplanowane plenerowe imprezy na terenach zielonych obok kortów tenisowych przy parku miejskim lub na rynku solnym. W drugiej połowie grudnia ma dojść do spotkania urzędników i przedstawicieli agencji Prowokator Euro Truck. Wówczas mają zapaść kluczowe decyzje.