Maluch z charakterem: Badanie typu osobowości i dominującego temperamentu dziecka. Określanie i stymulowanie mocnych stron i wyjątkowych cech pociechy. Stosowanie zindywidualizowanych metod wychowawczych. Jesteście łukiem, a wasze dzieci są jak wystrzelone z niego strzały. Łucznik widzi cel na drodze do nieskończoności i napina łuk z całą swoją mocą, tak, by jego strzały pomknęły szybko w odległą dal. Niech wasze nagięcie dłonią Łucznika przyniesie wam radość; Bo choć kocha On mknące strzały, to taką samą miłością darzy też i nieporuszony łuk. (Prorok, Khalil Gibran)
Twoje dziecko jest jedyną w swoim rodzaju małą osóbką. Posiada niepowtarzalny zbiór cech charakteru, temperamentu, wpływów wychowawczych i wrodzonych predyspozycji. To wszystko składa się na wyrazistą osobowość, odróżniającą Twoją pociechę od reszty świata. Nawet jeśli jesteś rodzicem kilkorga maluchów, na pewno już zauważyłeś, że metody wychowawcze skuteczne w przypadku spokojnego, nieśmiałego chłopca zupełnie zawodzą, kiedy próbujesz ich na nastoletniej, roztrzepanej przewodniczącej kółka plastycznego.
Skoro już nawet niemowlaki mają własną osobowość, skąd wziąć pewność, że wykorzystywane strategie wychowawcze, zajęcia pozalekcyjne oraz proponowane zabawy są najlepiej dobrane do temperamentu Twojego dziecka i odpowiednie dla jego rozwoju? Odpowiedź na te pytania trzymasz właśnie w ręce. Przy pomocy tego przełomowego poradnika nauczysz się wykorzystywać siłę analizy typów osobowości — cieszącej się uznaniem metody psychologicznej — aby zrozumieć swoje dziecko i stać się skuteczniejszym rodzicem.
Instrukcja obsługi Twojego dziecka:
Który z 16 różnych typów najlepiej pasuje do osobowości Twojej pociechy?
Jaki wpływ wywiera temperament dominujący na Twoje dziecko na trzech etapach jego rozwoju — przedszkolnym, szkolnym i w okresie dorastania?
W jaki sposób inni rodzice radzą sobie z trudnymi sytuacjami, z jakimi możesz mieć do czynienia?
Jak możesz dostosować swój styl wychowawczy do typu osobowości swojego dziecka, aby uzyskiwać lepsze rezultaty w komunikacji, wspieraniu, motywowaniu i dyscyplinowaniu?
Autorzy: Paul D. Tieger, Barbara Barron-Tieger
Data wydania: 2010/08
Stron: 288