wtorek , 17 Lipiec 2018
Home / Wiadomości / Towary jadą nowym mostem nad Wieprzem

Towary jadą nowym mostem nad Wieprzem

Pierwsze pociągi pojechały nowym mostem nad Wieprzem koło Dęblina. To kolejny etap modernizacji linii Lublin – Warszawa. Obecnie jeden 170 m most zapewnia już sprawny przejazd ciężkich składów towarowych do Zakładów Azotowych w Puławach. Jeszcze w tym roku obok nowej przeprawy powstanie druga. Mosty zapewnią sprawne podróże i transport ładunków zmodernizowaną linią z Lubelszczyzny na Mazowsze.

 Budowa mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin. Pociągi towarowe koło Dęblina korzystają już z jednego z dwóch zaplanowanych mostów.

W maju ponad 1000-tonowy, stalowy obiekt zmontowany na brzegu, przesunięto za pomocą siłowników na przygotowane wcześniej filary. Przeprawa o długości 170 m i szerokości
22 m jest osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach.

Na niej ułożono
i przygotowano do jazdy tor i sieć trakcyjną. Obok pierwszego mostu, do końca roku powstanie podobny.

Nowy most już umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Obecnie jadą tędy pociągi m.in. z wagonami-cysternami obsługującymi Zakłady Azotowe
w Puławach. Przejazd pierwszego pociągu:

 Szybko i komfortowo na trasie Warszawa – Lublin

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu koleją między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 90 min. Pociągi pojada z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem
a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej.

Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.

 Więcej o inwestycji: www.warszawa-lublin.pl

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura
i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.

Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

 

Sprawdź również

Zamojskie Jarmarki

Zapraszamy w dwie majowe niedziele tj. 13 i 20 maja 2018 r. na Zamojskie Jarmarki, …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close