Pracownicy Urzędu Miasta Krasnystaw pomogą mieszkańcom wypełnić deklaracje śmieciowe. Od środy 15 maja będą odwiedzać właścicieli domów jednorodzinnych, by wyjaśnić wszelkie wątpliwości i razem z nimi wypełnić dokumenty, niezbędne do wprowadzenia nowego systemu zagospodarowania odpadów komunalnych.
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku, od 1 lipca to gmina przejmie na siebie obowiązek odbioru i wywozu śmieci i będzie pobierać za to stałą opłatę.
Podczas wizyt u mieszkańców, przedstawiciele urzędu miasta, ze specjalnymi identyfikatorami, udzielą wyczerpujących informacji na temat nowych zasad zagospodarowania odpadów, w tym sposobu naliczania opłat śmieciowych. Razem z właścicielami nieruchomości wypełnią deklaracje, które złożą potem w ratuszu.
Pracownicy urzędu odwiedzą tylko domy jednorodzinne. Za wprowadzenie nowego systemu w budynkach wielorodzinnych odpowiadają zarządy spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych.
Odpowiednie formularze można nadal pobrać w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Krasnystaw, a także ze strony internetowej: www.krasnystaw.pl. Wypełnione dokumenty należy złożyć w miejscowym ratuszu do dnia 15 lipca.
Zgodnie z decyzjami Rady Miasta osoby, które w nowym systemie będą segregować śmieci będą płacić za ich odbiór miesięcznie 6 złotych i 50 groszy, natomiast opłata za odpady zmieszane będzie wynosić 9 złotych za osobę. Mieszkańcy Krasnegostawu nie muszą wypowiadać dotychczasowych, indywidualnych umów na odbiór odpadów, ponieważ 30 czerwca przestaną one obowiązywać na mocy odpowiednich przepisów Kodeksu Cywilnego.