W Zamościu zakończył się Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny „Eurofolk”. Na folkowej scenie zaprezentowały się zespoły z Białorusi, Chile, Ghany, Macedonii, Meksyku, Mołdawii, Rumunii i Tajwanu oraz Zespół Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna” z ZDK. Sponsorem głównym festiwalu jest PGE Obrót S.A.
Koncert „Gospodarze – Gościom” w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej im. K. Namysłowskiego oraz Zespołu Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna” rozpoczął trzynastą edycję MFF Eurofolk. Występy odbyły się na Rynku Wielkim. W programie koncertu znalazły się: polonez Wojciech Kilara z filmu „Pan Tadeusz”, Mazur z opery „Straszny dwór”, wiązanki tańców lubelskich, krakowskich i rzeszowskich oraz kompozycje założyciela Orkiestry, Karola Namysłowskiego.
Sponsorem głównym Międzynarodowego Festiwalu Folklorystycznego Eurofolk jest PGE Obrót S.A.
– Dzięki wsparciu finansowemu Spółki możemy z powodzeniem organizować kolejną edycję festiwalu, jednego z największych przedsięwzięć kulturalnych w naszym mieście i regionie – mówi Anna Polska, przewodnicząca Stowarzyszenia Przyjaciół Ludowego Zespołu Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna”, organizator Eurofolku odbywającego się od 2002 r.
Dodaje, że to m.in. dzięki PGE Obrót S.A. tradycja i kultura ludowa nie zostaje zapomniana i – co ważne – jest elementem wychowania młodych pokoleń.
– To dla nas ważne, że są firmy i instytucje, które upewniają nas, że to co robimy ma sens i odbierane jest przez innych pozytywnie, o czym świadczą tłumy na koncertach. Stowarzyszenie od początku istnienia przyjęło za cel wspieranie polskości, naszych narodowych tradycji i Zespołu Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna”, który jest Ambasadorem Kultury Zamościa. – mówi przewodnicząca Anna Polska.
W ostatni festiwalowy dzień, w godzinach popołudniowych, w sąsiedztwie sceny folkowej pojawiło się stoisko handlowe – „Latający BOK”. Stoisko obsługiwane było przez pracowników PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Zamościu, którzy służyli doradztwem w zakresie: realizacji umów kompleksowych i sprzedażowych, rozliczenia za energię elektryczną, doradztwa przy wyborze odpowiedniej taryfy dopasowanej do profilu zużycia energii przez Klienta oraz informacji na temat sensowności decyzji zmiany sprzedawcy.
Teresa Madej
Fot. Mirosław Chmiel
{jathumbnail off}