Pod takim hasłem 23 maja 2012 r. w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej Smart School w Zamościu odbyły się zajęcia integracyjne przygotowane w oparciu o Teorię inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera dla uczniów klasy I i II Zespołu Niepublicznych Szkół Specjalnych „Krok za krokiem” w Zamościu.
Po przywitaniu gości nauczyciele Smart School, w strojach charakterystycznych dla pięciu Krain tj. afrykańskiej, chińskiej, grenlandzkiej, indiańskiej i polskiej zaprosili wszystkich do wspólnej zabawy. Następnie uczniowie obu szkół podzieleni na pięć grup, wraz ze swoimi przewodnikami – nauczycielami udali się do osobnych sal, wcześniej udekorowanych w rekwizyty charakterystyczne dla poszczególnych Krain. Tam czekały na nich ciekawe zabawy i zadania niespodzianki np. wykonanie: afrykańskiego makijażu, tańca egzotycznego przy ognisku w afrykańskich strojach, sałatki z egzotycznych owoców, igloo z masy solnej, strojów indiańskich, biletów na Euro 2012, kapelusza chińskiego. Ponadto uczestnicy zajęć pisali po chińsku, inscenizowali wiersze, opowiadania, próbowali jeść ryż pałeczkami, rozegrali mecz piłki nożnej, łowili ryby z przerębli jak Eskimosi, a także znajdowali na mapie i globusie położenie poszczególnych krain geograficznych. Radości było co niemiara, jednakże najistotniejsze było to, że dzieci niepełnosprawne czuły się jak u siebie, świetnie się bawiły otoczone opieką kolegów i koleżanek ze Smart School.
„Wielorakie podróże” do pięciu zakątków świata umożliwiły uczniom udział w zabawach i zajęciach charakterystycznych dla poszczególnych Krain. Poznawali przy tym świat poprzez samodzielne odkrywanie, badanie, poszukiwanie, czyli uczyli się przez doświadczenie, kreowani inspirującą przestrzenią edukacyjną. Jednakże przede wszystkim uczniowie ob
ydwu Szkół mieli okazję wzajemnie się poznać, współpracować, a nawet nawiązać pierwsze przyjaźnie.
Fotogaleria{vsig}2012/05/smart{/vsig}