piątek , 22 listopada 2024
Home / Edukacja / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu laureatem II edycji konkursu „Szkoła się opłaca – edycja 2014”

Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu laureatem II edycji konkursu „Szkoła się opłaca – edycja 2014”

10931240 907383045968823 2393689939672459918 nWyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu została laureatem II edycji konkursu „Szkoła się opłaca – edycja 2014″ organizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. W konkursie udział wzięło ponad 250 Beneficjentów, którzy w latach 2007-2013 realizowali projekty w ramach Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Gratulujemy!

 

Celem konkursu jest upowszechnienie wiedzy oraz promocja dobrych praktyk podejmowanych przez instytucje będące Beneficjentami Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Efekty najlepszych projektów mają stać się zachętą dla kolejnych instytucji do podejmowania podobnych działań, wskazując najbardziej efektywne sposoby wspierania kształcenia – czytamy na stornie ministerstwa.

Aby wziąć udział w konkursie należało opisać zrealizowany projekt. Najlepsze praktyki były oceniane przez Jury konkursowe w czterech kategoriach: edukacja matematyczno-przyrodnicza, szkolnictwo zawodowe, kształcenie ogólne, kształcenie specjalistyczne.

O projekcie:

Celem projektu było podwyższenie jakości edukacji poprzez utworzenie kierunku studiów podyplomowych, dostosowanego do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy, a także umożliwiającego przepływ kadr z sektora gospodarki do edukacji.

Projekt był realizowany w latach 2009 – 2013. Jego wartość wyniosła blisko 5 mln zł.

Zrealizowany został w partnerstwie ze Szkołą Języków Obcych i Zarządzania PROMAR – INTERNATIONAL w Rzeszowie przez zespół projektowy w składzie:

  • dr Stanisław Wieczorek – kierownik projektu,
  • Danuta Błahuta – asystent ds. organizacji studiów,
  • Władysław Molas – asystent – administrator projektu,
  • Michał Tyrakowski – asystentkoordynator zadań realizowanych przez Partnera projektu,
  • Andrzej Salej – asystent ds. praktyk,
  • Małgorzata Garbula – obsługa księgowa projektu,
  • Witold Chomań – obsługa księgowa projektu.

Realizacja projektu umożliwiła opracowanie i wdrożenie nowego jakościowo programu podyplomowych studiów pedagogicznych, łączącego przygotowanie w zakresie psychologiczno – pedagogicznym, dydaktycznym, technologii informacyjnej, a także w zakresie nauki języka angielskiego i niemieckiego, na różnych poziomach. Ponadto słuchacze studiów mieli możliwość zdobycia praktycznych umiejętności w trakcie obowiązkowej praktyki pedagogicznej w wymiarze 150 godzin. Praktyki realizowane były głównie w obszarze szkolnictwa zawodowego. Program studiów umożliwił wszechstronne przygotowanie przyszłych nauczycieli przedmiotów zawodowych. Zajęcia odbywały się w Rzeszowie i Zamościu. W ramach czterech edycji naukę na studiach podjęło  513 osób.

Dzięki projektowi 487 absolwentów uzyskało kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela, certyfikaty potwierdzające znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na różnych poziomach, a także zdobyli umiejętności realizacji zajęć w ramach szkolnictwa zawodowego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych.

68 osób po ukończeniu studiów podyplomowych podjęło pracę w szkołach zawodowych na stanowiskach zgodnych z ich kwalifikacjami. Ponadto część absolwentów podejmowało współpracę z różnymi podmiotami prowadzącymi działalność szkoleniową w zakresie dokształcania i doskonalenia zawodowego.

Zobacz także: Finał konkursu Szkoła się opłaca – edycja 2014” 

Fot. http://www.wszia.edu.pl/

Sprawdź również

Letnie warsztaty bronioznawcze dla dzieci i młodzieży

Muzeum Fortyfikacji i Broni Arsenał zaprasza dzieci i młodzież do udziału w letnich warsztatach bronioznawczych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglą…darki. Więcej informacji.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close